Weekend Bonaire en de afgelopen week - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Dirk-Jan Pruntel - WaarBenJij.nu Weekend Bonaire en de afgelopen week - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Dirk-Jan Pruntel - WaarBenJij.nu

Weekend Bonaire en de afgelopen week

Door: Dirk Jan

Blijf op de hoogte en volg Dirk-Jan

16 April 2007 | Nederland, Amsterdam

Dag beste mensen,

In het paasweekdn ben ik met de boot, de Insulinde, naar Bonaire geweest.
Bonaire was heel gezellig. We hadden met zn zessen een pick-up gehuurd en in 1,5 dag tijd hebben we bijna, zo niet heel Bonaire gezien en twee duiken gemaakt.

Vrijdag zijn we tegen 6.30 vertrokken op de motor(van het schip) richting Bonaire. Hier kwamen we tegen 11.30 aan. We moesten even wachten voordat we het eiland op mochten ivm paspoort ed., maar toen we er eenmaal opwaren hebben we zsm de pick-up gehaald en zijn richting het zuiden van bonaire geraced, haha. Hier hebben we de zoutvlaktes bekeken, slavenhuisjes, een vuurtoren en een uur bij een strandje geweest. Vervolgens zijn we richting N-O gereden en hebben hier een plek bekeken waar heel veel schelpen lagen. Verder richting het noorden hebben we nog een Boka (inham van zee door het water) bekeken, indianentekeningen gezien en we dachten dat we bij de 'fontein' iets moois te zien kregen, maar eenmaal aangekomen bleek dit een soort van boerderijtje te zijn geweest..... Vandaar dat we maar zijn doorgereden naar het plaatsje Rincon. Hier dichtbij was een uitkijkpunt over deze plaats. Aan het eind van de dag zijn we nog langs een Landhuis gereden om vervolgens tegen een uur of 18.30 terug te komen bij de boot waar we hebben gebarbequed. Na de barbeque zijn we met zn allen naar een kroegje geweest. Hier waren er maar weinig van op Bonaire, maar toch wisten we het weer gezellig en laat te maken!!

Zaterdag werden we rond een uur of 8.00-8.30 wakker. Na een stevig ontbijt en een frisse duik stapten we in de auto om de duikspullen te regelen. Na het inladen hiervan zijn we naar de plek gereden waar we onze eerste duik wilden maken. Ik vond dit zelf niet heel speciaal, leek zelfs wel een beetje op het duiken op Curacao. Misschien hadden we de verkeerde plek uitgezocht... We lagen rond een uur of 11.00 in het water voor de eerste duik. Na de duik hebben we de duikflessen omgewisseld en zijn naar het Washington Park gereden. We hadden hier met onze duikpassen gratis entree voor. Het washington park bestaat vooral uit cactussen. Er zijn een aantal mooie plekjes die we hebben bekeken, maar omdat de tijd nogal krap werd hebben we waarschijnlijk de snelste tijd ooit neergezet om het park door te komen. In het park zelf hebben we een plek opgezocht waar we onze tweede duik wilden maken. Deze vond ik mooier dan de eerste alleen hadden we hier nogal wat last van kwallen, van die hele kleintjes die in je nek bijten...

Na deze duik zijn we als een speer naar huis gereden om de duikspullen en de auto nog voor 17.00 uur in te leveren. Eerst hebben we de auto nog even afgespoeld met water aangezien deze een licht bruinige kleur had gekregen van de plassen in het park en het stof.

Alles paste precies binnen ons schema. 's avonds hebben we pasta en pizza gegeten en zijn daarna nog wat wezen drinken. Zondag zijn we vroeg vertrokken naar Klein Bonaire. Ik vond hier niet veel aan. Het is er wel mooi om te duiken of te snorkelen, maar niet om lekker te zonnen. Dit heb ik wel op de boot gedaan. Ik ben daarom in een paar dagen tijd veranderd van een lichte Nederlander tot een behoorlijk getinte Makamba (= benaming van de Nederlanders op Curacao).

Maandag hebben we met de groep lekker aan het strand gelegen. Het dichtsbijzijnde, aangezien de auto even met vakantie is... Die heeft in het paasweekend een overhitte motor gehad waardoor enkele onderdelen zijn gesneuveld. Maar we hebben al iemand gevonden die hem wil gaan maken!! Dus, hopelijk kunnnen we er weer snel in toeren!


Op mijn stage ben ik deze week bij twee verschillende klanten wezen werken. Bij een van deze twee klanten moest de balans geconsolideerd worden en dit moest af. Met als gevolg dat ik vrijdag pas om 19.00 uur klaar was met werken. Mijn collega moest zelfs nog wat langer, maar omdat ik haar niet verder kon assisteren mocht ik naar huis. Nu blijkt maar weer dat niet alle Antillianen luilakken zijn...

Eindelijk weekend dus... Zaterdag was het weer tijd voor een potje voetbal tegen een team uit de 1e klasse. Dit ging ons goed af! We hebben met 2-2 gelijk gespeeld. Met rust stonden we zelfs 1-0 voor door een doelpunt van Jeffrey, onze spits op aangeven van mij!!!! Na rust zakte ons spel wat in en de organisatie van achteruis tond niet goed. Gevolg, in korte tijd twee doelpunten om de oren. Gelukkig konden we snel herstellen van deze 'klap' om 2 min. later alweer de 2-2 aan te tekenen na een goeie aanval over rechts. In de slotfase van de partij schommelde het spel heen en weer. Door vermoeidheid bij alle spelers waren er nog genoeg kansen voor beide ploegen om de overwinning binnen te slepen, maar geen van beide wist de derde treffer te maken.

Zondag heb ik samen met twee andere jongens enkele boka's bekeken aan de noordkant van Curacao. Foto's hiervan zullen hopelijk binnenkort op de site verschijnen. Na de lunch, kip/biefstuk en patat zijn we doorgereden naar Playa Forti. Hier zijn we van 8 à 9 meter naar beneden gesprongen. Vervolgens nog een strandje bekeken en toen richting huis om op tijd terug te zijn voor het happy hour bij Wet & Wild!!

Voor de komende tijd staat er niet veel op het programma. We gaan waarschijnlijk binnen een maand de Christoffel berg beklimmen en ik wil nog zwemmen met dolfijnen. Verder heb ik bijna alles gedaan wat ik wilde doen. Ik moet alleen nog een aantal strandjes bekijken en wil sowieso nog een paar keer gaan duiken. Waarschijnlijk ook een keer op klein Curacao, maar dat is nog niet zeker...

Nou, dat was weer een heel verhaal. Kunnen jullie hopelijk weer even meer vooruit:P Ik ga weer even werken.
Geniet een beetje van het mooie weer dat jullie op moment hebben!!

Laat snel weer wat horen.

Dirk Jan

Ps: Voor de mensen die mij heel erg missen... Troost je, ik ben over de helft van mijn tijd, helaas!!
Time flies when you're having fun!!

  • 17 April 2007 - 12:27

    Ruben:

    Hey Drik.. dat klinkt allemaal niet verkeerd.. Zo te horen heb je het prima naar je zin daar!! Zoals je waarschijnlijk wel weet mogen we hier ook niet klagen over het weer! 27 graden zo midden april.. ik snap niet wat jij daar doet! ;)

    Verder heb ik eigenlijk weinig te melden.. T'is wel goed om te lezen dat je wel een beetje aan het werk wordt gezet, ik moet er niet aan denken dat ik straks zo'n bruine, luie Antilliaan thuis heb zitten! :P

    Nou, veel succes dan maar weer, en de groeten he! :D

    Groetjes Ruben

  • 18 April 2007 - 09:59

    Aniek:

    Heej DJ,

    leuk om te lezen.. Ik mis curacao nu al!! Het is echt erg.. Het weerzien van mensen is geweldig.. maar eerlijk gezegd ga ik het allerliefst terug.. Dus geniet er nog lekker van!!! En ik hou je site in de gaten.. en als je terug bent, kom ik een keer stappen in bils bar ;)

    xx

  • 18 April 2007 - 16:46

    Ellis:

    Hey DJ! De eerste keer dat ik reageer op de site, maar lees elke keer met veel plezier je berichten! Je schrijft leuk! Ga zo ook ff je foto's bekijken.. Al over de helft van je tijd ja? Wat gaat de tijd toch snel.. Ik ga in september alweer op stage, maar gewoon saai in nederland.. Maareh, jij vermaakt je daar dus wel?! Je hebt wel veel tijd om de omgeving beetje te leren kennen lijkt het, super hoor! Succes nog ff en heel veel plezier!

    Liefs ellis

  • 19 April 2007 - 14:01

    Monique:

    Hey Dirk-Jan,

    De tijd gaat echt snel...
    Je bent alweer over de helft van de tijd heen!

    Ik hoop dat je nog een leuke tijd tegemoet gaat met veel zon en drank!

    Tot snel!

    Liefs

  • 19 April 2007 - 20:29

    Suus:

    Ha dirk!

    Ben jaloers.. Bonaire was niet veel aan nee? Jammer! Waar ben je gaan stappen? Morgen heb ik motivatiegesprek voor mijn 10 maanden durende stage,en ja hoor, weer voor de caribbean gekozen, deze keer st. lucia.. ligt bij venezuela.. Ben benieuwd! Als ik al die verhalen van jou zo hoor... Het weer hier is alweer klote..haha! Have fun en geniet nog ff van de 2e helft op curacao.. de 3e helft in nl zal weer wennen zijn.. Succes!

    kus suus

  • 21 April 2007 - 16:42

    Ss Vanuit Uruzgan:

    Hé pruttel!

    Wat een leventje heb je! Ik heb totaal andere dingen gedaan met pasen dan jou!
    Maar over het weer heb ik ook niet te klagen. graadje of 45 momenteel.
    ik zal je verder volgen

    heanig an!

    Schutzstaffel

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Dirk-Jan

Ik ga stage lopen op Curacao bij Class NV. Dit is een accountantsbureau dat is opgericht in 1999 en bestaat uit 10 werknemers. Ik zal hier in de periode 29-01-2007/22-06-2007 mijn kunsten gaan proberen te verbeteren:) Veel plezier op deze site! Dirk-Jan

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 181
Totaal aantal bezoekers 53673

Voorgaande reizen:

04 September 2016 - 01 Oktober 2016

Mongolië

04 December 2012 - 24 December 2012

Cuba

23 Juni 2009 - 31 Mei 2010

Australië en Azië

24 Januari 2007 - 13 Juli 2007

Curacao jan-jul 2007

Landen bezocht: