Klein Curacao - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Dirk-Jan Pruntel - WaarBenJij.nu Klein Curacao - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Dirk-Jan Pruntel - WaarBenJij.nu

Klein Curacao

Door: Dirk Jan

Blijf op de hoogte en volg Dirk-Jan

02 Mei 2007 | Nederland, Amsterdam

Heey beste mensen...

Er is weer een week voorbij waarin hard is gewerkt en waarin weer verschillende activiteiten plaats hebben gevonden. Ik heb tussen mijn werkzaamheden door mijn ticket weten te verlengen met 2,5 week. Mijn terugreis staat nu gepland op donderdag 12 juli(Oorspronkelijk 24 juni). Nu heb ik dus nog lekker een beetje vakantie na mijn laatste stageweek.
Afgelopen vrijdag was een rustig dagje op het werk. Ik had al mijn werkzaamheden al klaar rond een uur of drie. Ik hoefde van mijn begeleider verder ook geen werkzaamheden meer te verrichten, mede omdat we die dag afscheid namen van een vertrekkend collega. Zij trad per 1 mei uit dienst. Er is overigens al een vervanger voor in de plaats gekomen. Haar stageperiode liep deze week af en heeft in die periode, door deze (onverwachte) tussenkomst een vast contract verdient.

Ik had dus al vroeg weekend deze week. De vrijdagavond verliep verder rustig. Ik had mij voorgenomen deze dag op tijd te gaan slapen, omdat ik zaterdag weer vroeg op moest om de boot richting Klein Curacao te halen.
In vergelijking tot Klein Bonaire is Klein Curacao écht klein en onbegroeid. We kwamen na ongeveer 2,5 uur varen aan bij het eiland. Na een ontbijt en een uitleg over de dagindeling (o.a. het duiken) hadden we nog een uurtje voor we onze eerste duik zouden maken. Ik heb in die tussentijd de vuurtoren van kl. Cur. bekeken met drie andere jongens die ook mee waren. De vuurtoren staat echter al geruime tijd leeg waardoor het meer op een bouwval leek dan een vuurtoren.

Het was tijd voor de eerste duik. Onze eerste duik ging tot een diepte van 16/17 meter. Doordat we vol tegen de stroming ingingen en ik nogal kleine flippers aan de voeten had, was de duik best zwaar wat tot gevolg had dat ik aan het einde van de duik kramp kreeg in mijn kuit. Het feit dat we vlak voor onze opstijging een schildpad voorbij zagen zwemmen verlichte enigsinds de pijn. Die beesten zijn trouwens best snel onder water. Met uitzondering van de schildpad hadden we weinig boeiends gezien. Het waren voornamelijk kleine kwalletjes waar ik voor uit moest wijken.

Na een goed georganisseerde barbeque, met kip, karbonade en sparerib, en een aantal rondjes achter de boot op een banaan was het tijd voor duik nummer twee. Tijdens het varen naar de plek waar we afgezet zouden worden kwamen we een schildpad tegen. Er werd besloten niet verder te varen en op deze plek het water te betreden. Eenmaal onder water bleek dat het hier niet ging om één, maar om twee schildpadden. Een mooi gezicht om te zien hoe deze, nogal lomp uitziende beesten, zich voort bewegen in het water. Een geweldige ervaring. Maar, het moment van de duik kwam enige tellen later toen wij de twee schildpadden verlieten. Door onze duikbrillen zagen we onder ons een veel grotere schildpad die bezig was met het voeden van zijn hongerige maag. Het duurde niet lang of we waren gedaald tot de diepte waar de schildpad zich bevond. Het was een geweldig gezicht om hem bezig te zien met zijn maaltijd. We hebben de schilpad tot op ongeveer 1 meter kunnen naderen. Prachtig om te zien!! Ook tijdens onze tweede duik kwamen we tijdens de opstijging nog een schildpad tegen. In totaal heb ik deze dag dus 5 schildpadden gezien!!
Na de tweede duik werd het tijd om koers huswaarts te zetten om tegen een uur of 18.30 weer thuis te zijn.

De avond werd voortgezet op het strand van Mambo Beach waar gebruikelijk de zaterdagavonden plaats hebben. Het was een vermoeiende dag waardoor ik zondag lekker uit kon slapen. De rest van de dag werd doorgebracht aan het strand en 's avonds was er de gebruikelijke happy hour bij Wet&Wild.


Net als bij jullie was het hier maandag koninginnedag. Dit is een van de grotere feesten van Curacao. De meeste mensen komen op deze dag naar Punda waar een groot aantal kraampjes is opgezet met allerlei verschillende waren, uiteenlopend van voedingswaar tot sieraden. Door de drukte leek het ons verstandig om maar snel verkoeling op het terras te zoeken. De rest van de dag hebben wij hier doorgebracht. 's avonds heb ik nog met een enkeling de wedstrijden van afgelopen weekend bekeken in de Nachtwacht om daarna de nachtrust op te zoeken.

Vandaag heb ik in bed gelegen tot 13.00 uur. De dag van de arbeid is hier ook een nationale feestdag, vandaar dat ik niet hoefde te werken vandaag. Heb vanmiddag het zonnetje opgezocht aan het strand en ga zometeen lekker een verfrissende douche nemen en daarna gaan de oogjes dicht...

Ik wens jullie allen een goede week en tot snel!

Hartelijke groeten uit Curacao!

Saludos

  • 02 Mei 2007 - 11:57

    Ninke:

    Hey!

    Ik zag dat je een berichtje had achtergelaten bij jeroen op de site. Aangezien hij nog steeds niks bij jou heeft neer gezet, dacht ik, laat ik dat maar ffkes doen.

    Prachtig al die schildpadden. Ik vind het ook een prachtig sloom dier. Wij hebben toen een wat jongere schildpad gezien, was niet zo groot. Maar dat was ook super gaaf!

    Met Jeroen is het ook goed, die heeft dit weekend gedoken op een van de mooiste duikplekken van ZA. Was aldus wat ik heb gehoord ook mooi.

    Wil je nog heel veel plezier wensen en geniet nog van de paar weken vrij voordat je weg gaat!

    Liefs Ninke

  • 02 Mei 2007 - 12:35

    Heike:

    Ha Dirk,

    Mooi daar zo te horen? Je weet t ook wel zeer overtuigend te brengen.. Haha, mooi voor je trouwens dat je daar nog vakantie kan vieren, en veel plezier dan ook nog!

    Groeten

  • 05 Mei 2007 - 17:45

    Kwast:

    Joink,

    donders mooi he duiken, ben afgelopen weekend ook wezen duiken aan de oostkust, donders mooi. Als we in NL zijn gaan we de schipbeek is van dicht bij onderzoeken.

    Mzzlz Kwast
    jeroenkwast.waarbenjij.nu

  • 06 Mei 2007 - 18:27

    Vasters:

    Hey DJ

    Je vermaakt je goed daar merk ik. Dat duiken is gaaf werk. Heb je een duikbrevet of wordt je daar rechtstreeks het diepe ingegooid?

    Ik wou je bij deze ook ff vragen of je nog weer meegaat naar de A1GP op Zandvoort in het weekend van 29 september. Ik heb in ieder geval 1 kaart extra en ik ga binnenkort de camping boeken. Als je dat ff zou kunnen laten weten zou mooi zijn.

    Groeten Martijn

  • 08 Mei 2007 - 20:41

    Lianne:

    Ook weer erg leuke verhalen;) en 5 schildpadden ... ik heb er maar 1 gezien maar dat was dan ook met snorkelen... ;)
    Vanavond nog naar Nick en Simon?? :D!!

    tot vanavond!!!

    xxx

  • 08 Mei 2007 - 21:32

    Guus:

    jo dirk,

    mooie verhalen, succes verder!

    groeten

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Dirk-Jan

Ik ga stage lopen op Curacao bij Class NV. Dit is een accountantsbureau dat is opgericht in 1999 en bestaat uit 10 werknemers. Ik zal hier in de periode 29-01-2007/22-06-2007 mijn kunsten gaan proberen te verbeteren:) Veel plezier op deze site! Dirk-Jan

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 243
Totaal aantal bezoekers 53696

Voorgaande reizen:

04 September 2016 - 01 Oktober 2016

Mongolië

04 December 2012 - 24 December 2012

Cuba

23 Juni 2009 - 31 Mei 2010

Australië en Azië

24 Januari 2007 - 13 Juli 2007

Curacao jan-jul 2007

Landen bezocht: