Een mooi weekend met een 'vervelend' eind... - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Dirk-Jan Pruntel - WaarBenJij.nu Een mooi weekend met een 'vervelend' eind... - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Dirk-Jan Pruntel - WaarBenJij.nu

Een mooi weekend met een 'vervelend' eind...

Door: Dirk Jan

Blijf op de hoogte en volg Dirk-Jan

05 Juni 2007 | Nederland, Amsterdam

Het is al weer even geleden dat ik van mij heb laten horen. Er zijn alweer twee weken voorbij waarin een en ander is gebeurd.

De tijd vliegt. Over 2,5 week zit mijn stage er helaas op. Echter, ik ben nog druk zat om mijn eindverslagen te maken. Denk deze week maar eens een begin hieraan te maken. Ik heb het hier nog steeds naar mijn zin en ga elke dag met veel zin en plezier naar het werk. Enig minpuntje wat ik u kan vertellen over mijn stage is het feit dat mijn opdracht niet haalbaar is. Voor degenen die niet weten of vergeten zijn wat dit was: Het onderzoeken, aanschaffen en implementeren van een archiveringssysteem, zodat het fysieke archief weggewerkt kon worden.
Ik heb hiervoor samen met mijn begeleider twee presentaties gezien. Ik kan u zeggen, een wereld van verschil. De tweede was stukken beter dan de eerste. Het betreft hier dan ook een grote onderneming t.o.v. een paar hobbyisten... Dus, na de tweede presentatie was duidelijk welk programma onze voorkeur genoot. Nou, alles in werking gezet, althans.. we hebben een offerte op laten stellen. De prijzen lagen echter nogal hoog en aangezien het archiveren geen prioriteit is van het bedrijf is besloten om de investering uit te stellen, omdat het nu aanwezige geld bedoeld is voor andere, urgentere, doeleinden. Kortom, mijn opdracht wordt niet voltooid. Er was ook goed nieuws trouwens. Het ontwerp dat ik gemaakt heb voor een jaarplanning bevalt hem zo goed dat hij mij gevraagd heeft of ik mij vanuit Nl. hiermee bezig wil houden. Ik heb hier natuurlijk positief op gereageerd.


Het was de laatste weken natuurlijk niet alleen werken, werken en nog eens werken. We zijn student dus moet er zo af en toe ook iets te vieren zijn, zelfs als er niets te vieren is. Het laatste weekend van mei is rustig verlopen. We hebben lekker aan het strand gelegen en 's avonds zijn we wezen stappen. Er was dit weekend geen andere activiteit.
Wat dat betreft was afgelopen weekend behoorlijk druk! Aangezien dit het laatste weekend was van een goede vriend uit Den Haag (ja, wist ook niet dat die bestonden :P) had ik mij gisteren (maandag) een dagje vrij gegeven. In overleg met mijn begeleider natuurlijk. Achteraf is deze dag heel nuttig voor mij geweest....

Zaterdag was er een groot feest bij 'Baja'. Dit ging door tot in de vroege uurtjes waardoor we tegen zessen ongeveer thuis waren. Weet niet precies hoelaat, maar het was in ieder geval al licht. Na een korte ochtendrust was het omstreeks 13.00 uur tijd om op te staan. We zijn namelijk naar LionsDive geweest waar 'te land, ter zee en in de lucht' een dag lang zou acteren. Het was leuk om te zien hoe sommige medestudenten een nat pak haalden terwijl wij lekker vanaf de kant, onder het genot van een koude goudgele rakker, toekeken. Na twee uur hadden we het wel gezien en zijn toen het strand opgelopen om nog even gebruik te maken van de zonnestralen die op deze mooie dag op ons neerdaalden.
Na een verfrissende duik en weer wat verkleurd te zijn, gingen we even naar 'aloha' om een 'vette' hap naar binnen te werken. Na deze lekkere maaltijd zaten we nog even op het strand te chillen onder het genot van een biertje van 'mambo' waar de happy hour al volop bezig was. Tegen de klok van 6 hebben we onze biezen gepakt en zijn richting wet&wild gelopen om hier lekker uit ons dak te gaan. Dit ging ons allen goed af. Na een paar biertjes brak op de plek van T.l.t.z.e.i.d.l. het vuurwerk los. Dit was een geweldig gezicht. Onvoorstelbaar, in je zwembroekje, biertje in de hand, laatste w&w van Wouter, en vuurwerk. Wat wil je nog meer zal je zeggen. Nou, ik kan je vertellen er kwam nog een verassing uit de hemel vallen. Bakken wat werden daarboven omgekiept. Alles en iedereen was doorweekt. Het weerhield ons er echter niet van de dansvloer af te stappen waar sommige bezoekers de droge overkapte plekken zochten.
Na de regenbui hebben we nog even lekker gezwommen in de zee waarna we, terugkomend bij onze tassen, voor een nieuwe verassing kwamen te staan. De fotocamera van Wouter en mijn portomonee bleken gestolen. Een vervelend eind van een geweldige dag.

Zoals ik al zei was de maandag een nuttige dag. U kunt vast wel raden waarom. Ik moest het een en ander regelen voor de diefstal en Wouter moest langs het politiebureau om aangifte te doen. Op het politiebureau deden ze nogal moeilijk, aangezien er 'vaak' studenten zijn die een valse aangifte opgeven. Uiteindelijk heeft Wout wel de aangifte kunnen doen, maar hiermee hebben we de vele, gemaakte foto's van het weekend niet terug, helaas...
Ik ben op de gok maandag even langs W&W gereden om te kijken of ze dar misschien mijn portomonee hadden gevonden. Ze hadden wel wat gevonden, maar helaas niet de mijne. Hierna ben ik nog langs mambo gelopen waar ze mij gelijk vroegen of ik iets op kwam halen. Ofwel, ze hadden mijn portomonee. Zonder geld natuurlijk, maar de rest zat er allemaal nog wel in. Foto's, pasjes e.d. Gelukkig had ik er 'maar' 50 gulden inzitten... Dat geluk heb ik dan nog weer, maar het blijft een vervelende ervaring om mee te maken!!

Nou, geukkig is het toch nog goed gekomen ondanks het verlies van schitterende foto's!! Niets aan te doen, life goes on... En dat geld dus ook op Curacao! Ik ga er nog 5 mooie weken van maken, maar eerst moet ik zorgen dat mijn verslagen vorm gaan krijgen.
Ik houd jullie op de hoogte!!

Dirk Jan

  • 05 Juni 2007 - 18:45

    Sierd-Jan:

    Dirk,

    Geniet nog even van de laatste weken daar! Zal wel lukken als ik dat zo lees..

    Zie je al snel weer!

    groeten

  • 05 Juni 2007 - 22:38

    Marjolein:

    Veel plezier nog de laatste weekjes!
    Liefs, Marjolein

  • 06 Juni 2007 - 07:56

    Renske:

    Heej Dirk!

    Maak er nog wat moois van! Het weer hier is nog niet echt denderend...

    Liefs Renske

  • 06 Juni 2007 - 11:48

    Heike:

    Dirk-Jan,

    Ik ben blij dat het er weer bijna opzit, want het is 1 grote chaos op het werk! Neen, grapje, maar ik wens je nog wel veel plezier toe in je laatste weekjes!

    Groeten

  • 06 Juni 2007 - 13:15

    Thijs9:

    Prunteltjeeeee... Tot snel :)

  • 06 Juni 2007 - 19:16

    Rudy:

    Hee Dirk,

    Klinkt nog steeds goed man! Een paar weekjes vrij lijkt me ook niet geheel vervelend op dat eiland.

    Maar denk niet dat je rustig uit kunt slapen als je terug komt, want
    's zaterdags heb je alweer een verjaardag :)

    Heanig

  • 07 Juni 2007 - 16:17

    Matthia:

    Hé Dirk, Geniet er nog even van want die 5 weekjes vliegen zo voorbij!

    Tot snel in het (eindelijk) warme Nederland!

    Groetjes Matthia

  • 11 Juni 2007 - 12:37

    Lianne:

    Hahha dat jij je dat nog kan herinneren joh :P Nou ja nog 8 stage dagen te gaan!! en voortaan nie zoveel aan Meel zitten he;) Denk dat ik vandaag ook maar weer eens een nieuw verhaal ga plaatsen

    Werkseeeeee

  • 11 Juni 2007 - 13:28

    Melanie:

    Hey..

    Ik wacht nog steeds..
    op de hotelovernachting, bad vol rozenblaadjes en wel 2 flessen champagne! ;)
    hahaha
    niet zoveel meer drinken jij...

    Fijne week en tot snel!

    x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Dirk-Jan

Ik ga stage lopen op Curacao bij Class NV. Dit is een accountantsbureau dat is opgericht in 1999 en bestaat uit 10 werknemers. Ik zal hier in de periode 29-01-2007/22-06-2007 mijn kunsten gaan proberen te verbeteren:) Veel plezier op deze site! Dirk-Jan

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 154
Totaal aantal bezoekers 53682

Voorgaande reizen:

04 September 2016 - 01 Oktober 2016

Mongolië

04 December 2012 - 24 December 2012

Cuba

23 Juni 2009 - 31 Mei 2010

Australië en Azië

24 Januari 2007 - 13 Juli 2007

Curacao jan-jul 2007

Landen bezocht: