Tot ziens Azie en welkom terug Australie - Reisverslag uit Cairns, Australië van Dirk-Jan Pruntel - WaarBenJij.nu Tot ziens Azie en welkom terug Australie - Reisverslag uit Cairns, Australië van Dirk-Jan Pruntel - WaarBenJij.nu

Tot ziens Azie en welkom terug Australie

Door: Dirk Jan

Blijf op de hoogte en volg Dirk-Jan

20 Februari 2010 | Australië, Cairns

Lieve mensen,

Het is weer even geleden dat jullie iets van mij gehoord hebben. Gelukkig hebben jullie al wel van enkele nieuwe foto's kunnen genieten op www.dirkjanpruntel.mijnalbums.nl

De laatse dagen in Myanmar hebben we doorgebracht in Mrauk-U en rond Bago. Dit is vergelijkbaar met Bagan, maar dan anders. De tempels en pagoda's zijn ook hier schitterend, maar het gebied is wat kleiner. Bij aankomst in Mrauk-U kregen we te horen dat het ontzettend gaaf was om een lokaal dorp te bezoeken. Dat moest dan maar gebeuren. Samen met een meid die we op de boot ontmoet hadden en een Zwitsers/Duits-koppel hebben we die dagtocht gemaakt. Best gaaf om die dorpen te zien, maar helaas ook erg toeristisch.
Maar toch, ht was weer een mooie ervaring om beschilderde vrouwen te zien.

Na Mrauk-U zijn we terug gevlogen naar Yangon en direct vanaf daar door naar Bago. De terugreis was op zich wel bijzonder, omdat we in Mrauk-U eerst onze uiterste moeite hadden gedaan om ons ticket te verzetten. Dit aangezien het bootschema niet echt gunstig was en we waarschijnlijk het vliegtuig zouden missen. Op de dag dat we zouden vliegen hebben we het toch geprobeerd en werd ons op het vliegveld verteld dat we 2 dagen geleden het ticket verzet hadden. Onder het mom van "wie niet waagt..." zeiden wij met een verbaasd gezicht dat we alleen hebben gevraagd op het 'mogelijk' was. En gelukkig trapte zij er in, zodat we 'gewoon' met onze originele vlucht terug konden.

Goed, in Bago aangekomen ee slaapplaats gezocht en d evolgende dag doorgerezen naar de Golden Rock (Kyaiktiyo). Hier een steile wandeltocht omhoog gemaakt en dat was het einde van ons avontuur Myanmar.

Op 28 janurai vlogen we naar Bangkok en de 31ste zijn we beiden onze eigen weg gegaan.

Mijn eerste week Australie was dan ook er vreemd. Na zeven maanden samen met Wouter gerezen te hebben moet ik ineens alles in mijn eentje regelen. Nog dezelfde dag maar een bankrekening geopend en een belastingnummer aangevraagd.

En toen... Stacy opgehaald. Ze was nog even schoon (of smerig) zoals ik haar had achtergelaten. In het begin protesteerde ze nog even maar ze brengt me nu wee overal waar ik heen wil. En dat is voornamlijk naar Palm Cove. Dit is een plek ten noorden van Cairns waar een restaurant gevestigd is. Genaamd "Vivo Bar & Grill". Na een succesvolle trial ben ik sinds 15 februari werkzaam in dit restaurant. Mijn taken: voornamlijk bediening en gisteravond heb ik voor het eerst bardienst gedraaid. Het is een vrij groot restaurant met +/- 45 tafels (ruim 130 zitplaatsen). Ze verzorgen ontbijt, lunch en diner. En van 15:00 tot 18:00 hebben ze happy hour. Ze schenken ook cocktails dus daar moet ik nu ook aan geloven. Best veel om allemaal te onthouden. (website: www.vivo.com.au )

Ik wil hier tot half/eind april blijven werken en an ruim een maand de oostkust bereizen. Aan het eind de auto verkopen en dan begin juni ergens richting Nederland. Mits alle sneeuw weg is!! ;)

Momenteel verblijf ik bij de jongen (Damien) die al die tijd op de auto heeft gepast, maar ik denk erover om iets te zoeken wat dichter bij mijn werk zit. Maargoed, dat komt nog wel...

Ik heb in ieder geval mijn draai gevonden hier. Ondanks het slechte weer (veel regen, maar toch 28-32 graden).


Groeten vanuit Cairns!!

Dirk

  • 21 Februari 2010 - 04:59

    Suzanne:

    Hey dirk!

    Leuk verhaal! Blijft boeiend! Dank je voor je reactie, vermaak me idd nog steeds prima. Jij ook zo te lezen, goed bezig! Mocht de sneeuw nog niet weg zijn in april, ben je altijd hier welkom;)

    Geniet er nog van (god wat standaard altijd he?)

    x suus

  • 21 Februari 2010 - 17:51

    Agnes & Henny:

    Hey Dirk-Jan,
    We waren gisteren bij je ouders (erg gezellig) en hebben gezien dat je in een leuk Italiaans restaurant werkt pal tegenover het strand. Wat maak je toch mooie en leuke dingen mee.
    Wederom veel plezier met alles wat je doet (en dat doe je goed)en take a good care of yourself.

    Groetjes, Agnes & Henny

  • 24 Februari 2010 - 08:56

    Scombey@planet.nl:

    Hallo Dirk Jan,
    Weer een boeiend verhaal, gaande weg wordt je steeds "gehaaider" in allerlei handelingen, getuige het ticket verhaal. Is Myanmar,het vroegere Birma dacht ik, wel leuk om te bereizen? Wij kennen het vooral van de beroemde brug, maar tegenwoordig ook van berichten rond oppositieleider Aung San Suu Kyi. Maar daar heb je niet veel van gemerkt neem ik aan.
    Veel succes komende tijd en vooral veel plezier.
    De sneeuw is hier inmiddels verdwenen.
    Jan Beijering

  • 10 Maart 2010 - 18:13

    Carin:

    Heej DJ,

    Het heeft, door omstandigheden, even geduurd maar hier ben ik weer. Hartstikke goed dat je zo snel werk hebt gevonden maar met jouw ervaring bij de pizzeria moet dat ook geen enkel probleem zijn.
    Ik zag dat je Ruben in ZA ook gevonden had. Die heeft het ook super naar de zin. De wereld is door al deze communicatiemiddelen toch wel erg klein geworden. Je kunt elkaar nu altijd volgen en dat is toch wel geweldig!

    Dirk, werk ze en tot je volgende blog,

    Groetjes Carin en Jan

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Dirk-Jan

Ik ga stage lopen op Curacao bij Class NV. Dit is een accountantsbureau dat is opgericht in 1999 en bestaat uit 10 werknemers. Ik zal hier in de periode 29-01-2007/22-06-2007 mijn kunsten gaan proberen te verbeteren:) Veel plezier op deze site! Dirk-Jan

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 290
Totaal aantal bezoekers 53672

Voorgaande reizen:

04 September 2016 - 01 Oktober 2016

Mongolië

04 December 2012 - 24 December 2012

Cuba

23 Juni 2009 - 31 Mei 2010

Australië en Azië

24 Januari 2007 - 13 Juli 2007

Curacao jan-jul 2007

Landen bezocht: