Whitsundays en Fraser Island - Reisverslag uit Rainbow Beach, Australië van Dirk-Jan Pruntel - WaarBenJij.nu Whitsundays en Fraser Island - Reisverslag uit Rainbow Beach, Australië van Dirk-Jan Pruntel - WaarBenJij.nu

Whitsundays en Fraser Island

Door: Dirk Jan

Blijf op de hoogte en volg Dirk-Jan

17 Mei 2010 | Australië, Rainbow Beach

Na een extra week gewerkt te hebben ben ik dinsdag 4 mei eindelijk weer de weg op gegaan. In Cairns heb ik eerst Martijn (Nld) en Gesine en Andrea (Duitsland) opgepikt. Onze eerste bestemming was Magnetic Island waar we, nadat we lunch gehad hadden in Tully, aan het einde van de middag aankwamen. De volgende dag hebben we op het eiland rondgereden en een paar strandjes bezocht. Een mooi strand en een blauwe zee.... Dan weet je waarvoor je al die tijd gewerkt hebt. In de middag hebben we een wandeltocht gemaakt naar 'The Forts'. Op de heenweg hebben we 1 koala gezien en op de terugweg nog 4 andere koala's! Die beesten hebben een geweldig leven. De hele dag een in een boom hangen en dat is het wel zo'n beetje. Maar gaaf om zulke beesten in het wild te zien!

Na Magnetic Island was het koers zetten voor Airlie Beach vanwaar we per boot voor 2 dagen / 2 nachten naar de Whitsundays zijn gevaren/gezeild. We voeren op de Boomerang met een groep van 27. Na de middag vertrokken we richting de eilandgroep en aan het einde van de eerste dag hebben we gesnorkeld en 's avonds was het tijd voor een paar biertjes en gezelligheid! De volgende dag vroeg op om naar een van de witste stranden in de wereld te gaan. Daar heerlijk gerelaxed op het strand en 's middags nog weer gestopt om even te snorkelen. De zonsondergang was er weer een om jaloers op te zijn!! 's Avonds weer de bekende rituelen en de volgende dag was het alweer tijd om terug te gaan naar Airlie Beach. Daar hebben we weer een camping opgezocht om te overnachten en de volgende dag zijn we rond een uur of 10 vertrokken richting Agnes Water/Town of 1770. In Agnes Water hebben we heerlijk aan het strand gelegen en toen we 's middags onze boodschappen deden kwamen we een groep tegen van onze zeiltocht en met hen hebben we de avond doorgebracht.

12 Mei zijn we in Rainbow Beach aangekomen en onze eerste nacht bleven we in Carlo point. Helaas waren we net te laat om de zonsondergang te zien. Maar dat mocht de pret niet drukken. De 13de zijn we naar het hostel gegaan waar we een nacht hebben geslapen en waar we de 'bijeenkomst' hadden voor onze trip naar Fraser Island. Dit was allemaal 's middags en vrij snel geregeld. 's Ochtends waren we aan de praat gekomen met twee Duitse meiden, een Amerikaan en een Engelsman en spontaan besloten om met z'n allen in dezelfde jeep te gaan voor onze trip. De Engelsman zou eigenlijk een dag later gaan, maar hij heeft dat een dag vervroegd. Op Fraser hebben we een ontzettend mooie tijd gehad. Geweldig om in een jeep over het strand te rijden, door diep zand en mooie hobbelige inland-weggetjes. De wagen was vol geladen met tassen, campingspullen en..... drank! Vooral Goon. Dit is een zeer bekende drank onder de backpackers. Goedkoop en effectief. Al onze lege zakken werden aan de jeep geknoopt, zodat we al snel rondreden in de Goonjeep.
Op Fraser hebben we verschillende mooie plekken bezocht, gezwommen in meren en een geweldige tijd gehad. De laatste dag moesten we rond 15.00 uur de ferry terug zien te halen. Maar zoals altijd is er minstens 1 jeep te laat en, jawel, dat waren wij. Maar het was ontzettend gaaf. Vandaag blijven we nog een dagje in Rainbow Beach rondhangen met de groep en morgen rijden we naar Noosa. Andrea reist niet meer met ons. Zij is vandaag per bus vertrokken en vliegt morgen uit. We hebben dus weer ruimte in de auto. Eens zien of we die weer op kunnen vullen.

Ik verwacht rond dit weekend in Brisbane aan te komen. Dan schiet het al aardig op richting Sydney/Melbourne. De tijd gaat snel. Zeker wanneer je allemaal dingen onderneemd en veel aan het rijden bent. Nog enkele weken te gaan voordat ik weer in Nederland zal zijn. Weet nog niet precies wanneer dat gaat gebeuren, maar dat zullen jullie ongetwijfeld van mij horen.

Groeten vanuit een warm en zonnig Australie!

Dirk

www.dirkjanpruntel.mijnalbums.nl

• 17 Mei 2010 - 12:01

Scombey@wxs.nl:

Hallo Dirk Jan,
    Het aardige van jouw verhalen is dat het enerzijds een soort jalouzie oproept, van dat wil ik ook, maar anderzijds door de eigen vele reiservaringen dat weer war minder word. Vooral om dat jij ons zo volledig middels tekst en foto's op de hoogte houdt.Je verhalen en foto's zijn voor ons op zich kleine vakantiebelevingen.Veel plezier en goede reizen nog. Jan Beijering, Markelo.

• 17 Mei 2010 - 20:50

Borrel:

Jo Dirk!
    Ik volgde het allemaal al even, maar dit wekt toch weer enig heimwee op. Mooie foto, Twente kampioen in Australie. Toch nog een nare mededeling. Eagles hebben promotie niet gehaald. Is geen strandvernoeming waard hoor ;)

• 18 Mei 2010 - 17:31

Agnes & Henny:

Hey globe-trotter,
    Heerlijk dat je weer aan het reizen bent, dan kunnen we weer mee genieten. Wat maak je leuke,mooie,grappige en lieve foto's. De koalabeer was om mee te nemen zo schattig. Hebben overigens wel een rare neus. Heel veel plezier verder en leuke dingen doen, maar daar heb jij geen moeite mee.

Groetjes, Agnes&Henny.
    Het lijkt erop dat de lente er aan komt!

• 19 Mei 2010 - 12:22

Carin:

Heej DJ,

Weer een aantal schitterende foto's. Om bij te zwijmelen, wat ik dan ook regelmatig doe!! Maar het is mooi om te horen dat je zo langzamerhand ook weer wat aan Nederland begint te denken. We willen dat kapsel van jou nu ook wel een keer in het echt zien;)
    Geniet nog van een paar mooie weken en tot.........

Groetjes Carin en Jan