Hij komt, hij komt.... - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Dirk-Jan Pruntel - WaarBenJij.nu Hij komt, hij komt.... - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Dirk-Jan Pruntel - WaarBenJij.nu

Hij komt, hij komt....

Door: Dirk Jan

Blijf op de hoogte en volg Dirk-Jan

11 Juni 2010 | Australië, Melbourne

Sinterklaas mag dan nog ver weg zijn dit jaar. Maar ik kom in ieder geval naar huis!!

Dat zal voor velen van jullie zowel een verassing als een opluchting zijn. Na zo'n lange tijd in het buitenland gezeten te hebben vonden velen het tijd worden dat ik mijn gezicht maar weer in Markelo en omstreken moest vertonen. Bij deze. Volgende week woensdag verlaat ik Australie en vlieg ik via Kuala Lumpur en Cairo naar Frankfurt. Hier zal ik Donderdag 17 juni in de middag aankomen. En dan zit er een geweldig avontuur op voor mij met ontzettend veel (onvergetelijke) ervaringen, verhalen en impressies.
Ik ben al druk bezig met het uitzoeken van mijn foto's (meer dan 8000), zodat alles straks vast is gelegd in een mooi boekwerk.

Wat heb ik allemaal na Fraser Island uitgespookt?

Vanuit Rainbow Beach ben ik samen met Martijn en Gesine naar Noosa gereden. Hier hebben we 2 dagen gerelaxed en Martijn en ik hebben ook nog een beetje op een gekanood (is dit correct Nld?). Op een gegeven moment hadden we een dolfijn op nog geen halve meter van ons vandaan, prachtig.
Na Noosa zijn we naar Australia Zoo gegaan. Dit is bekend van Steve Irwin (die gek met die krokodillen). Dit is echter allemaal te commercieel voor mij, maar we hebben toch een leuke dag gehad. 's Avonds was het tijd voor ons eerste en laatste vuurtje ergens langs de weg en de volgende dag hebben we de Glass House Mountains bezocht. Dit is een gezelschap van enkele kraters ten noorden van Brisbane. In alle vroegte kwamen we hier aan. Ons uitzicht: dichte bewolking met her en der iets donkers wat zou kunnen duiden op een berg.
Na twee uur kaartspellen en yatzee gespeeld te hebben was ons uitzicht: nagenoeg helder met goed zicht, gelukkig. Op naar Brisbane...

In Brisbane zijn we uitgeweest en hebben we gezocht naar nieuwe lifters, omdat Gesine vanaf hier zou vliegen naar Vietnam. Het was echter moeilijk om mensen te vinden die naar het zuiden gingen dus zijn Martijn en ik maar met z'n tweeen vertrokken.
Eerst naar Lamington Nat. Park en daarna hebben we de berg Warning beklommen. De top van deze berg is speciaal, omdat hier elke dag de eerste zonnestralen op het vaste land van Australie vallen. Het was goed weer deze dag wat een geluk was, aangezien we al veel regen, wind en kou hebben gehad.
Na de afdaling zijn we doorgereden naar Nimbin. Dit is een plaatsje ten westen van Byron Bay en m'n is hier stil blijven staan in de hippie-tijd. Kortom, na nog geen honderd meter gelopen te hebben werd ons al van alles aangeboden. We moesten nog rijden en ik had het er na een uurtje wel gezien dus vertrokken we naar Byron Bay.

In Byron was het weer niet heel erg goed. Veel regen en we konden merken dat we richting het koude weer gingen. Maar toch, in Byron blijf je hangen. Zo bleven we er een halve week of zoiets. Uitgaan, wasje doen en.. we kwamen in contact met Jana en Issac. Een Duitse en Amerikaan. Jana zou met ons meegaan naar Sydney en Issac besloot op de dag van ons vertrek dat hij ook wel richting Sydney wilde dus hij stapte gezellig bij ons in. In twee dagen zijn we naar Sydney gereden met een korte stop in Coffs Harbour (Big Banana zie foto's www.dirkjanpruntel.mijnalbums.nl), een overnachting in Port Maquarie met 4 pers. in de tent en een auto waarvan de temperatuur begon op te lopen zo gauw de motor warm was en de auto stil stond. Niet goed.
In Sydney geprobeerd om Stacy te verkopen, maar er was zo veel aanbod. Ik had er een hard hoofd in dat het hier goed zou komen. En nadat ik alles in Sydney gezien had, inclusief een bewolkte dag in de Blue Mountains (helaas), het met bakken uit de hemel kwam en het ook nog eens vies koud was besloot ik koers te zetten naar Melbourne waar op dat moment Martijn en Issac al waren. Zij hadden gevlogen. Jana zat op dat moment al in Fiji.
Snel naar Melbourne en maar zien wat er gebeurt. De tweede dag, telefoon. Mensen die geinteresseerd waren in de auto. Zij bleken mijn advertentie te hebben gelezen die ik nog geen half uur daar voor had opgehangen. Met hen een goeie prijs overeengekomen. Eindelijk, daar ben ik vanaf!!

De volgende dag, ticket geboekt en nu ben ik alles aan het afronden. Moet enkele zaken regelen voor mijn belastingteruggave etc.
Vanaf dit weekend ga ik proberen mijn ritme alvast aan te passen aan dat van jullie, aangezien de WK-wedstrijden hier worden uitgezonden om 21:30, 0:00 en 4:30. Zondagnacht staat Australie-Duitsland (4:30) op het programma wat op groot scherm in een park wordt uitgezonden. Daar denk ik nog wel ff aanwezig te zijn. Ga zondag eerst de Great Ocean Road doen. Een lange dag dus.
Maandagavond is het tijd voor Nederland-Denemarken (21:30) en dan zit het er op.

Kortom, tot over 6 dagen!!

Dirk

www.dirkjanpruntel.mijnalbums.nl


Ps: Bij deze wil ik iedereen bedanken voor het volgen van mijn site, het reageren op mijn verhalen en alle andere vorm van interesse die jullie hebben getoond! Hartelijk dank daarvoor. Het schrijven van de verhalen heb ik altijd met veel plezier gedaan, maar het is toch een stuk leuker als je ook weet dat mensen het lezen en geinteresseerd zijn in de dingen die ik doe.

Bedankt!

  • 10 Juni 2010 - 20:46

    SS Aus Maarkel:

    hé dirk,

    veel plezier nog de laatste dagen en ik zie u weer op nederlandse bodem...
    je kunt gelijk door naar de zomerfeesten in hengevelde, waar we dan maar een pilske moeten drinken.

    gr. sebas

  • 10 Juni 2010 - 21:30

    Frank:

    Dirk!

    Völle wille nog de laatste week en tijdens de terugreis! Volgend weekend kom je vast wel ff langs bij je oud-werkgever?

    Tot dan en kalms an!

  • 11 Juni 2010 - 03:08

    Marjolein:

    Dirkje, heel veel plezier je laatste weekje! en een hele fijne terugreis alvast! Liefs

  • 11 Juni 2010 - 07:21

    Ruben:

    Heey Dirk,

    Mooi verhaal! Qua WK een goede beslissing om naar huis te gaan denk ik. Met de Oranje gekte en de wedstrijden tenminste op een fatsoenlijke tijd ;) Spreek je eind juli weer in het echt!

    Groetjes!

  • 11 Juni 2010 - 14:32

    Rudi (Borrel):

    Jo Dirk!
    Goed nieuws jongen!
    Je hebt me een redelijk deja vu bezorgd de laatste avonturen.. Erg gaaf!
    SS slaat de spijker op zn kop. Hengevelde, dan moet je waarschijnlijk met veel mensen een pilsje drinken! Succes!

    Goeie reis alvast!

  • 11 Juni 2010 - 16:22

    Suzanne:

    Hej Dirk!

    Dus jij gaat weer richting nederland.. Het is idd altijd leuk om je verhalen te lezen, maar dat gaat nu ook ophouden, moet jij de mijne maar lezen, haha! Hoop dat je je tijd daar goed afrond, en wens je alvast een veilige vlucht naar huis!

    Groeten vanaf een regenachtig Aruba (ein-de-lijk)

    kus suus

  • 11 Juni 2010 - 20:14

    Carin:

    Heej Dirk, dus dit was je laatste verslag?! Ik zal ze missen;-) Nee hoor, we hebben ze met veel plezier gelezen en het was geweldig om je op deze manier te mogen volgen op je reizigersavonturen maar het is nog mooier om je weer een keer in levende lijve te zien. Geniet nog even van Ned-Den (dat onze Ruub in levende lijve gaat zien) en daarna een veilige vlucht naar huis gewenst.

    Tot volgende week :-)

    Carin en Jan

  • 14 Juni 2010 - 20:42

    Agnes & Henny:

    Hey Dirk-Jan,

    Nog even op de valreep!Wat heb jij een mooi, avontuurlijk en bijzonder jaar achter de rug. Fantastisch. We zullen je verhalen missen, het was erg leuk om je te volgen.
    Rustige reis terug, dat zal weer wennen zijn in Nederland!
    Veel plezier thuis (lekker verhuizen) en met je vrienden.

    Groetjes, Agnes & Henny

  • 16 Juni 2010 - 14:30

    A En H:

    Hoi Dirk Jan

    Veel succes en geniet nog even.Erg leuk om je verhalen te hebben kunnen lezen.Groetjes aan iedereen in Nederland

    Groetjes van A en H te Noorwegen

  • 16 Juni 2010 - 18:59

    Wilma &Wim:

    Hè D-J, geniet nog ff en teer dan maar een tijdje op je herinneringen, doen wij ook!!
    Missch. tot ziens en oh ja, a what??

  • 21 Juni 2010 - 12:24

    Scombey@planet.nl:

    We zullen de verhalen missen Dirk-Jan,maar ik kan me de wens naar huis ook erg goed indenken, welkom in Markelo. Goede reis naar huis en tot ziens in markelo.
    Jan Beijering.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Dirk-Jan

Ik ga stage lopen op Curacao bij Class NV. Dit is een accountantsbureau dat is opgericht in 1999 en bestaat uit 10 werknemers. Ik zal hier in de periode 29-01-2007/22-06-2007 mijn kunsten gaan proberen te verbeteren:) Veel plezier op deze site! Dirk-Jan

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 1245
Totaal aantal bezoekers 53732

Voorgaande reizen:

04 September 2016 - 01 Oktober 2016

Mongolië

04 December 2012 - 24 December 2012

Cuba

23 Juni 2009 - 31 Mei 2010

Australië en Azië

24 Januari 2007 - 13 Juli 2007

Curacao jan-jul 2007

Landen bezocht: