Oud en nieuw in Thailand - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Dirk-Jan Pruntel - WaarBenJij.nu Oud en nieuw in Thailand - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Dirk-Jan Pruntel - WaarBenJij.nu

Oud en nieuw in Thailand

Door: Dirk Jan

Blijf op de hoogte en volg Dirk-Jan

09 Januari 2010 | Thailand, Bangkok

Het is weer even geleden. Ik wil daarom eerst jullie allemaal een heel goed en gezond 2010 wensen!!

Hopelijk hebben jullie de feestdagen goed overleefd en genieten jullie nu van heerlijke temparaturen van onder nul.

Ik daarentegen, vermaak mij momenteel nog (steeds) in Thailand met een graadje of 35+.

Op 27 december van het vorige jaar zijn Wout en ik, na een gezellige kerst, naar Thailand gevlogen. Na ingecheckt te hebben in een klein hokje met alleen een ven, zodat we 's morgens lekker ons bed uit branden, hebben we de 'hoofdstraat' van toeristisch Thailand even bezocht. Het stikt hier van de toeristen, dat was weer even wennen na Taiwan.
De 28ste hebben we wat tempels bekeken in Bangkok en 's avonds kwamen twee vrienden van Wout aan in Bangkok. Met hen zijn we op 30 december naar Koh-Pangang vertrokken, omdat we daar oud en nieuw zouden vieren. Het was dit jaar een speciale oud en nieuw, omdat het tevens volle maan was. Koh-Pangang staat bekend om zijn full- en halfmoon party's dus werd er een groot feest verwacht. Om goed voorbereid naar zo'n eiland te gaan is het handig om accomodatie te hebben.
Maar ja, dat hadden we dus niet en alles zat vol. Oplossing: 2 nachten slapen met 5 man (er was nog een andere vriend al op dat eiland) in een 3-persoons kamer. Wout en ik sliepen heerlijk op een betonnenvloer, maar voor 2 nachten was dat niet zo erg.

Na een goed feest op de 31ste hebben we nog 3 nachten op het eiland gerelaxed. Een echt vakantiegevoel. Handdoek en boekje mee en heerlijk met de voetjes in het zwembad of de zee. Halverwege de middag start je dan met je eerste biertje en zo kom je de dagen wel weer door. Hebben we dan helemaal niks anders op dat eiland gedaan vraag je je dan af? Nee, hooguit een potje pool of een beetje voetballen op het strand. Even lekker niks doen...

Na Koh-Pangnan zijn we voor 4 nachten naar Koh Tao geweest. Ook hier hebben we, met uitzondering van een potje midgetgolf, weinig gedaan. Lekker in bed liggen, filmpje kijken, duik in het zwembad nemen... Heerlijk!

Nu zijn we terug in Bangkok. We hebben zojuist onze (verlate) vlucht naar Myanmar geboekt (we wilden eigenlijk rond 5 jan. vliegen). We vliegen morgen (10 jan.) en komen op 28 januari weer terug in Bangkok. We vliegen dan allebei op 31 januari uit vanaf Bangkok. Wouter vliegt naar Vancouver met een tussenstop van 5 dagen in Tokyo en ik vlieg naar Cairns waar ik 1 fevruari aan zal komen. Voor ons beiden moet er dan weer gewerkt worden. Ik zal in Australie eerst e.e.a. moeten regelen qua bankrekening e.d. en natuurlijk moet ik op zoek naar een baan. Wie weet wat dat gaat worden. Voor mij maakt het niet zo veel uit, zolang ik er maar even wat geld mee kan verdienen, zodat ik mijn reis naar het zuiden daarna kan voortzetten.

Dat was het voorlopig weer even. Ik zal proberen om, wanneer we in Myanmar zitten, julli zo veel mogelijk op de hoogtete houden. Ik weet echter niet hoe de (internet)verbindingen daar zijn. Anders horen jullie wel van mij rond eind januari.

Rest mij niets dan jullie veel sneeuwpret te wensen. Rij/Glij voorzichtig!! En als je dan weer naar buiten gaat, de kou in... denk dan even aan mij, ik die nu heerlijk een duik in het zwembad gaat nemen met ondertussen een graadje of 37!!

De groeten vanuit Thailand en tot horens.


Dirk

  • 09 Januari 2010 - 10:27

    Jan Beijering:

    Dirk Jan,
    Ook een voorspoedig 2010 gewenst met nog veel leuke reisavonturen.
    Het is hier inderdaad onder nul, zelfs een heel lage gevoelstemperatuur en er zitten sneeuwbuien aan te komen. Dat hoef je daar in de tropen niet te wensen.
    Veel voorspoed en hartelijke groeten,
    Lammy en Jan Beijering.,

  • 09 Januari 2010 - 11:19

    Sierd-Jan En Heike:

    DJ,

    Vanuit het inderdaad koude Nederland ook een goed 2010 gewenst! We hopen je nog wel in dit jaar terug te zien ;)

    Nu weer druk aan de studie (jaja) en tussendoor het EK schaatsen kijken.

    Groeten!

  • 10 Januari 2010 - 02:58

    Marjolein:

    Dirkje, ook vanuit een koud beijing een goed en gelukkig 2010! Je reis klinkt weer bijzonder mooi. Liefs

  • 10 Januari 2010 - 16:44

    Matthia:

    Hé Dirk,

    Een heel goed, gezond, gelukkig en een reisvol 2010 gewenst!! We hebben er nog wel eentje op je gedronken hoor in Bill :)! Ben jaloers wat betreft een duik nemen in dat zwembad (ik heb net het ijs van de auto moeten halen haha). Geniet nog zo veel je kan van deze 324 dagen!

    Heel veel groeten vanaf de Kwintenweg in Holten! (Matthia en Matthijs)

  • 10 Januari 2010 - 21:54

    Jannet:

    Heerlijk om je reisverslag te lezen,voor mij voeld het als een beetje vakantie.
    Wij wensen jouw een geweldig 2010 denk maar aan ons -10 dan koel je lekker af.toi,toi,toi
    Veel liefs de Romeijnen.

  • 12 Januari 2010 - 05:48

    Dirk Jan:

    Allemaal weer bedankt voor alle reacties!

    Aangezien ik hier in Myanmar geen berichten kan versturen met hotmail/hyves o.i.d. stuur ik jullie via hier even een bericht.
    We zijn 2 dagen geleden in Myanmar aangekomen en we zullen hier tot 28 januari verblijven. Dan hebben we nog 2 dagen Bangkok en dan zullen onze wegen elkaar scheiden!

    Mijn eerste indruk: een mooi land waar we ons zeker weer zullen vermaken en waar we een hoop tempels zullen gaan zien en andere bezienswaardigheden. Ik zal proberen jullie op de hoogte te houden.

    Groeten,

    Dirk

  • 12 Januari 2010 - 09:02

    Fam. Gerrits:

    Hoi Dirk,

    Het kan nog net toch.... Een heel goed en gezond 2010 gewenst. Een jaar waarin je weer veel mag beleven en meemaken. Allemaal dingen die je kunt meenemen in je rugtas. Zoals je schrijft proberen we ons er een voorstelling bij te maken hoe het echt zal zijn. Het voelt dan als vakantie. Heerlijk. Geniet van alles en van al je ervaringen.

    liefs Henk, Sabine, Hugo en Yasmin

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Dirk-Jan

Ik ga stage lopen op Curacao bij Class NV. Dit is een accountantsbureau dat is opgericht in 1999 en bestaat uit 10 werknemers. Ik zal hier in de periode 29-01-2007/22-06-2007 mijn kunsten gaan proberen te verbeteren:) Veel plezier op deze site! Dirk-Jan

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 264
Totaal aantal bezoekers 53797

Voorgaande reizen:

04 September 2016 - 01 Oktober 2016

Mongolië

04 December 2012 - 24 December 2012

Cuba

23 Juni 2009 - 31 Mei 2010

Australië en Azië

24 Januari 2007 - 13 Juli 2007

Curacao jan-jul 2007

Landen bezocht: