Nog 7 weken - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Dirk-Jan Pruntel - WaarBenJij.nu Nog 7 weken - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Dirk-Jan Pruntel - WaarBenJij.nu

Nog 7 weken

Door: Dirk Jan

Blijf op de hoogte en volg Dirk-Jan

25 Mei 2007 | Nederland, Amsterdam

Hallo mensen,

Over zeven weken zit mijn verblijf op Curacao er alweer op.

Afgelopen woensdag hebben we de eerste van onze groep op het vliegtuig gezet. Dat was best raar. Zeker, omdat je de afgelopen periode heel veel met elkaar om bent gegaan. Waarschijnlijk zal dat 'rare' gevoel alleen maar erger worden wanneer er nog meer vertrekken. De volgenden staan gepland op 10 en 16 juni. Op de terugweg vanaf het vliegveld begon onze auto enigsinds te stotteren. Na een tijdje hield het op. Thuis vonden we niks geks aan de auto en ik ging de volgende dag vol goede moed naar het werk. Ik was al ruim over de helft van mijn rit toen ik aankwam bij het eerste stoplicht en ineens een stuk rubber aan mijn linkerkant zag vliegen. Ik zette de auto aan de kant en stapte eerst maar eens rustig uit. De band was gek genoeg niet lek, maar het hele middengedeelte van de band lag los :s Nou, ik heb de rest er maar afgetrokken en ben vervolgens in een rustig drafje (25 km) verder gereden naar mijn werk. Na een dag hard werken leek het mij wel leuk om weer naar huis te gaan. De band was gelukkig nog hard! Ik sneed de nog loshangende stukken eraf en reed vervolgens met 40 km/h naar huis. (Je wordt steeds vertrouwder in zo'n auto). Ik heb het gered, maar de band had de terugreis niet overleeft. Toen ik uitstapte hoorde ik een enorm gesisss... de band liep leeg. Om een kort verhaal niet te lang te maken, Gister heb ik voor het eerst in mijn leven een autoband vervangen en vraag niet hoe. De moeren zaten moer vast en een of andere gek heeft het ooit nodig gevonden om in de pin waar de band op zit een extra pinnetje door te steken die na vele jaren lekker verroest. Snapt u het nog? U bent waarschijnlijk de draad kwijt, maar ik kan u beloven. Dat was een hele rot klus. Zeker ook doordat het op Curacao over het algemeen vrij vroeg donker is. Morgen maar even naar een tire-center voor een nieuwe (2e hands) band...

Verder heb ik afgelopen weken vrij weinig uitgevoerd. Ik ben de donderag van hemelvaart de Christoffelberg maar weer eens opgeklommen en ben de vrijdag erna (ik had een vrije dag) naar een strandje geweest, Blue Bay. Ik was hier samen met een broer van een vriend hier lekker aan het ballen toen er ineens een jongen op ons afstapte (waarschijnlijk vanwege onze onweerstaanbare uiterlijken) en ons vroeg of we misschien even wilden poseren. Hier stond echter niets tegenover, maar uiteindelijk mochten we na de fotoshoot mee een tochtje maken op een catamaran (3 pers.). Voor de foto's moesten we alleen aan een tafeltje zitten en net doen of we formulieren aan het invullen waren. Ik zeg, een eitje! Ik zal ervoor zorgen dat ik nog een paar van die boekjes in het bezit krijg!! Nou, dat was dus snel klaar en daarna hebben we een lekker tochtje met de catamaran gemaakt. We mochten beide een keer sturen en aan de fok (voorste zeil). Het was leuk om te doen en ik ben er behoorlijk door verkleurd!!
Lijk al behoorlijk op een neger. Wordt nog wat die laatste drie weekjes vakantie! Ben aan het kijken om nog naar een ander eiland toe te gaan. Maar dat is allemaal nog in een vroeg stadium...

Mijn stage bevat nog maar 4 weken. Dan zitten er 21 weken stage op. Helaas, want ik heb het hier enorm naar mijn zin. Vind het leuk om naar het werk te gaan! De komende tijd ben ik vrij druk met het maken van mijn verslagen, denk ik. Moet nog beginnen met mijn eindverslagen (product- en procesverslag). Ach, we zien wel hoe ik dat allemaal voor elkaar ga krijgen. Komt allemaal vast goed. Ze zijn in ieder geval tevreden over mij hier op het stagebedrijf en dat is sowieso een goed teken...

Voor nu stop ik weer. Zal proberen om de volgende keer weer een leuk en boeiend verhaal te schrijven... Dan hebben jullie er ook nog wat aan. Tevens lijkt het mij wel leuk om weer ff wat foto's erop te gaan zetten.

Heanig an!! Poko poko!!

DJ

  • 25 Mei 2007 - 17:54

    Berry:

    Hey Dirk,

    Zo te horen kun je als je weer in Nederland bent zo bij de ANWB beginnen :)
    Volgende week buurtvoetbal. Wordt een makkie voor Zuid tegen Beusbergen, vooral nu een van de sterspelers er niet bij is!

    Veulle wille nog,

    Berry

  • 27 Mei 2007 - 15:13

    Kwast:

    Joink DJ,

    Mooi werk zo'n auto, bij ons gaan binnenkort ook veel leu weg, jammer is dat.

    ps Berry buurtvoetbal word toch door Stokkum gewonnen, zeker omdat ik er niet bij ben.

    mzzlzl Kwast
    jeroenkwast.waarbenjij.nu
    bartjeroen.gerbenlaign.com

  • 29 Mei 2007 - 15:03

    Ruben:

    Hey Dirk.. schiet mooi op he! Komt goed uit.. dan kun jij straks mooi weer koken hier! :P

    Je kunt zelfs al een band verwisselen.. het moet toch niet gekker worden met jou! Straks hoef ik helemaal niets meer te doen hier!

    Ik wacht nog wel even op dat leuke en boeiende verhaal van de volgende keer..

    Rustig aan daar! :D

  • 29 Mei 2007 - 17:19

    Nin:

    Geniet nog maar lekker van het relaxte leven!!
    Ik ga volgende week een kijkje nemen in ZA, ff jeroen's dagelijkse leven bekijken.
    Nog veel plezier!

    Liefs Nin

  • 29 Mei 2007 - 20:04

    Henny Welmer:

    Ha die Dirk-Jan!
    Ik lees je mail en kijk af en toe wat foto's (maar dat zijn er wel errug veel!) en vind het leuk om te horen/zien hoe je het met je is en hoe geweldig het allemaal is en gaat. Dat wordt weer erg wennen als je thuis komt. Mijn oppaskinderen worden groot!
    Nog even hard aan de slag en dan vakantie vieren. Heeeeeeeel veeeeel plezier.
    Goot goan en völle wille!
    Henny en Agnes

  • 31 Mei 2007 - 14:12

    Wouter:

    Dj,

    We gaan het er nog even anderhalve week van nemen! Word in ieder geval aanstaande zondag helemaal los!

    Tot vanavond jonge!

  • 04 Juni 2007 - 20:08

    Lianne:

    Je was gister wel erg wet en wild ;) Zeker blij met je dagje vrij vandaag :D

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Dirk-Jan

Ik ga stage lopen op Curacao bij Class NV. Dit is een accountantsbureau dat is opgericht in 1999 en bestaat uit 10 werknemers. Ik zal hier in de periode 29-01-2007/22-06-2007 mijn kunsten gaan proberen te verbeteren:) Veel plezier op deze site! Dirk-Jan

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 182
Totaal aantal bezoekers 53704

Voorgaande reizen:

04 September 2016 - 01 Oktober 2016

Mongolië

04 December 2012 - 24 December 2012

Cuba

23 Juni 2009 - 31 Mei 2010

Australië en Azië

24 Januari 2007 - 13 Juli 2007

Curacao jan-jul 2007

Landen bezocht: