Laatste weken Australie en de eerste week Azie!! - Reisverslag uit Gili Trawangan, Indonesië van Dirk-Jan Pruntel - WaarBenJij.nu Laatste weken Australie en de eerste week Azie!! - Reisverslag uit Gili Trawangan, Indonesië van Dirk-Jan Pruntel - WaarBenJij.nu

Laatste weken Australie en de eerste week Azie!!

Door: Dirk Jan

Blijf op de hoogte en volg Dirk-Jan

28 September 2009 | Indonesië, Gili Trawangan

Allemaal bedankt voor alle reacties die ik krijg op mijn verhalen...
Zoals de titel al doet vermelden zijn we ondertussen aanbeland in Azie. Indonesie wel te verstaan.
De laatste twee weken Australie zijn voorbij gevlogen. Na Darwin verlaten te hebben met een propvolle auto, Bernd en Bridget (Duits koppel dat we meenamen tot aan Cairns) hadden veel spullen en wij hadden onze zooi, gingen we op weg naar Kakadu. Kakadu, volgens velen het nationaal park van Australie. Misschien als je van Aboriginal kunst houdt en een 4WD hebt is het een mooi park, maar ik vond er niet veel aan. Helemaal omdat de luhtvochtigheid zo ontzettend hoog was... Na twee dagen zijn we maar snel doorgereden naar Litchfield nationaal park. Bernd en Bridget hadden dat nog niet gezien en wij wilden nog wel een dag terug om van de rotsen te springen.
We gingen steeds hoger en hoger, omdat anderen van hogere plekken sprongen, en uiteindelijk sprongen we vanaf de waterval naar beneden. Ongeveer 12 meter hoog denk ik. Ontzettend gaaf om te doen!!
Vanaf Litchfield was het 2,5 dag rijden, rijden en rijden om in Alice Springs aan te komen. Ongeveer 1300 kilometer vanaf Litchfield.
Na daar overnacht te hebben zijn we de volgende dag naar Kings Canyon geweest. Daar de dag doorgebracht en toen op weg naar Ayers Rock (Uluru) om de zonsondergang te bekijken. Het was echter te bewolkt waardoor het niet veel aan was. Toen maar besloten om voor de zonsopgang te gaan met als gevolg dat we de volgende dag om 5.00 naast ons bed stonden. De zonsopgang was beter, maar niet heel erg speciaal.
Na de zonsopgang zijn we naar de klim gereden om de Rock te beklimmen. Er stond helaas te veel wind waardoor de klim niet open was... Teleurgesteld zijn we toen maar naar The Olga's gereden. Dat was best indrukwekkend. Dit leek een beetje op de Bungle Bungle's, maar dan niet zoveel. Daar een wandeling van 8 km gemaakt en toen was het tijd om te gaan. Toen we richting uitgang reden hadden we de stille hoop dat de klim nu open was, omdat er minder wind stond. Bij de uitgang bleek dat dit het geval was en wij als een stel kleine kinderen dat hun lievelings speelgoed krijgt, opgewekt naar de Rock gereden. Daar de klim gedaan die best zwaar was. Het eerste stuk is ontzettend steil en je moet jezelf haast omhoog trekken aan een ketting. Maar bovenop gekomen was het zeker de moeite waard. Het leek een beetje een maanlandschap.
De volgende dag stond de trip naar Cairns op het programma. Dit heeft ons 3-4 dagen gekost. Mede omdat we alles op ons dooie gemakje deden. Onderweg nog wat watervallen bezocht en toen in Cairns aangekomen. Daar wat gechilled en alles gereed gemaakt voor de reis naar Bali.
Ik heb Stacy een wasbeurt gegeven en de binnenkant wat schoongemaakt. Ze verblijft nu bij Damien. Een Nederlandse jongen die in Cairns leeft. Bij mijn terugkomst in Australie wordt ze weer van stal gehaald en dan maar hopen dat alles nog perfect werkt!!
Na 3 dagen relaxen in Cairns stond de vlucht op het programma. In het vliegtuig zat ik naast een Australisch/Indonesische vrouw. We raakten met haar aan de praat en we vertelden dat we in Kuta een kamer hadden gezocht, maar dat alles daar vol was (i.v.m. Moslim nieuwjaar, Ramadan). Zij zei dat haar broer haar van het vliegveld oppikte en dat hij wel wat voor ons kon regelen. Wij dus bij aankomst met haar en haar broer Kuta ingereden. Zij hadden echter hetzelfde probleem, alles was vol. Haar broer was alles aan het rondbellen en een andere broer reed op een brommer door de stad op zoek naar een slaapplek voor ons, haha. Goeie service. Wat nu? Eerst maar wat eten. Een rijsttafel, op haar kosten. Ik denk dat ze zich een beetje schuldig voelde tegenover ons. Uiteindelijk hebben ze ons naar Ubud gebracht waar we in eerste instantie hadden geboekt. Daar hebben we 4 nachten geslapen en twee dagen hebben we daar scooters gehuurd. Lekker rondcrossen en wat tempels bekeken. Naar lake Botur geweest en dat alles voor slecht 80.000 roepies. Dat is ongeveer 7 euro!!
En nu zijn we op Gili Trawangan. Een eiland voor de kust van Lombok zonder politie!! Kortom, alles kan en mag. Ze noemen het dan ook, Party Island. Je hebt drie eilanden hier, Trawangan, Meno en Air. Wij zullen alleen Trawangan doen en daarna gaan we richting Lombok. Daar zullen we rond Mataram wat tijd besteden en vanaf daar willen we per vliegtuig naar West Timor (Kupang). Daarna per bus naar East Timor. Daar willen we de 'legandary K41' duik maken. En wat spots bij Dili bekijken. Daarna weer terug naar West Timor om zo een nieuw visa voor Indonesie te krijgen!! Van daar gaan we of naar Kuta (Bali) en dan Java of direct naar Java. Grote plannen in ieder geval! We zullen Indonesie nog lang niet verlaten, m.u.v. ons korte uitstapje naar East Timor...
Groeten vanuit Indonesie

UPDATE: NIEUWE FOTO'S ONLINE!!!

• 28 September 2009 - 09:06

Dirkje, tof om weer te lezen. Gili Islands zijn zeker mooi. Geniet ervan. Liefs

• 28 September 2009 - 11:08

Laura B:

Heej dirkjan!! Super leuk weer om te lezen, Mooie verhalen altijd! Je vermaakt je iig en dat is belangrijk, wanneer verw8 je weer het mooie NL te bezoeken? zal er nog maar een hele poos mee w88, alles is en blijft desnoods hetzelfde hier....
    Genietse nog!

Liefs x lau

• 01 Oktober 2009 - 11:24

Esther S:

Hey Dirkjan!

Nu ook maar eens een berichtje van mij! Ik lees desnoods trouw elke keer je verhalen! Erg leuk trouwens! Je maakt wat mee daar! Geniet er lekker van!

xxx Esther

• 01 Oktober 2009 - 11:36

Carin:

Ha wereldreiziger,

Ik zie wel dat jij je nog steeds niet verveelt. Door jouw verhalen te lezen heb ik toch altijd weer het gevoel dat ik daar ook even kan kijken. Bedankt dat je daar altijd weer de moeite voor neemt.
    En dan nu in Indonesie. Hoe gaaf is dat?! Bijzonder hoor dat wildvreemden zo veel moeite doen om je aan een slaapplaats te helpen. Dat zegt toch wel iets over de mensen daar.(of over jou, ha,ha)
    Geniet en denk af en toe even aan ons, arme sappelaars, die in het minder exotische markelo de dagen proberen door te komen :-(

Groetjes Carin, Jan en de rest

• 03 Oktober 2009 - 14:04

Jan Beijering:

Hallo Dirkjan,
    Kwam zojuist je moeder tegen in de supermarkt, evanals later je oudste broer en dat deed mij realiseren dat ik nog even op je laatste bericht wilde reageren. We genieten van je avonturen en worden er een beetje jaloers op. Want het zijn me toch nogal ervaringen. Leuk nu op Bali een prachtig eiland, vooral in het binnenland. We mochten er ook eens rondreizen, heb je al wat offerandes gebracht? Interessant dat juist op Bali die Hindoecultuur is gebeleven terwijl de rest van Indonesie geislamitiseert is.
    Nog veel reisplezier en we kijken uit naar je volgende bericht Lammy en Jan.

• 03 Oktober 2009 - 22:44

Aubrey Pasial:

Dirk Jan groeten vanuit Curaçao en, je bent maf!

• 05 Oktober 2009 - 14:40

Jasper:

Dirkie kerel,

Echt weer mooi om te lezen. Alle verhalen dat je mee maakt. Nu niks mee gemaakt van de bevingen hoop ik?
    Hier gaat alles goed. Heb deze week het laatste hoofdstuk van mijn scriptie ingeleverd en hoop over een maand of 1a2 af te studeren.

Ik bel je spoedig even,

Groeten Jasper

• 14 Oktober 2009 - 09:52

Dini:

Ha Dirk, mooie foto's en een gezellig reisverslag.
    Wanneer en waar vier je je verjaardag? We willen graag langs komen.
    Dikke knuffel xxxxxxx

• 18 Oktober 2009 - 13:54

Irma Otten:

Hey Dirk-Jan

Wat een ervaringen hoor, geweldig.
    En nu in Azië: je komt wel héél erg dicht in de buurt van Zuid-Korea...Zoek je je vroegere buurmeisje nog op daar?

• 18 Oktober 2009 - 15:28

Agnes & Henny:

Hey Dirk-Jan,

Allereerst HARTELIJK GEFELICITEERD!! En nog vele reislustige jaren erbij!Je zal er wel een gezellig dag van maken.En wat maak je veel mee. Erg leuk om al je verhalen te lezen. En is Indonesië zo mooi als ze zeggen?
    Wij zijn net 2 weken terug uit Oost-Afrika.
    We hebben een 23-daagse safari-/kampeerrondreis gemaakt in Kenia & Tanzania. Het was geweldig en zeer indrukwekkend. Net één grote dierentuin. We hebben er erg van genoten.
    Heel veel plezier en spannende weken de komende tijd. Hoornse groetjes van Agnes & Henny