Mijn wekelijkse bezigheden - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Dirk-Jan Pruntel - WaarBenJij.nu Mijn wekelijkse bezigheden - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Dirk-Jan Pruntel - WaarBenJij.nu

Mijn wekelijkse bezigheden

Door: Dirk Jan

Blijf op de hoogte en volg Dirk-Jan

12 Maart 2007 | Nederland, Amsterdam

Dag beste mensen,

Hier weer een bericht vanuit Curacao! De tijd gaat hier razendsnel en de weken en weekenden zijn zo voorbij. Mijn schema ziet er per week ongeveer hetzelfde uit...

Op doordeweekse dagen ga ik om 7.00(12.00) uit bed. Ik douch mij dan en smeer een boterham, zodat ik 's middags een lunch kan nuttigen. Rond 7.30 loop ik naar het busstation in Otrobanda. Hier stap ik op een (taxi)busje +/- 9 pers. Deze brengt mij tot op 2 min. lopen van mijn stagebedrijf. Hier kom ik rond 8.00 aan.
Ik groet eerst iedereen die eerder is dan ik (meestal ééntje maar!!!), zet de computer aan, pak een kopje thee en ga aan het werk.
In de eerste twee/drie weken ben ik voornamelijk bezig geweest met het ontwerpen en maken van een week- en jaarplanning. Alleen al aan de jaarplanning ben ik qua uren gezien een week (40 uur) mee bezig geweest. Niet dat ik zo langzaam werk hoor, maar het werd steeds uitgebreider, haha.

Op dit moment heb ik voor mijn (hoofd)opdracht, het digitaliseren van het archief, 1 presentatie gezien. Waarschijnlijk zullen er nog 2 of 3 volgen. Tot die tijd hou ik mij bezig met het filed en inboeken van bankafschriften. Een beetje 'saai' werk, maar dat moet ook gebeuren.

Tussen 12.30 en 14.00 hou ik altijd een uurtje pauze om mijn email te checken, berichten te schrijven, voetbaluitslagen bekijken... eigenlijk om jullie in de gaten te houden dus:)

Mijn werkdag eindigt rond een uur of 17.15 en ik neem dezelfde route terug naar huis. Ik kom dus rond 17.45 thuis en afhankelijk of ik moet koken of niet kan ik daar relaxen. Een lekker koel biertje gaat er dan zeker wel in na een dag hard werken.

Ik zal binnenkort enkele recepten van ons op de site zetten, zodat jullie een idee krijgen wat we hier zoal eten en wat ik hier al heb 'leren' eten;)

Op maandagavond gaan we meestal even naar de nachtwacht, een cafe vlakbij, waar de eredivisie wedstrijden worden vertoond. Di. avond heb ik cursus Papiaments van 20.00 tot 21.00. Woensdags is het vaak thuis relaxen of naar plaza (v/d Valk) voor een gratis film op groot scherm. Donderdag is net als in Nl studentenavond. Iedereen is dan ook te vnden bij de nachtwacht. Hier zit overigens een Oldenzaler op als eigenaar... Vrijdagavond relaxen of nachtwacht, of een feestje of alledrie!!:)

Zaterdag is het altijd feest bij Mambo en op zondag is er om 17.00 happy hour bij Mambo en daarna 18.00 bij Wet&Wild. Persoonlijk de leukste avond in de week. Helaas moet er elke maandag weer gewerkt worden wat me tot nu toe altijd nog goed af is gegaan. Het is alleen op maandag morgen wel wat extra zweten om er te komen, haha... De alcohol moet ook ergens heen zullen we maar zeggen:)

Nou, ik zal binnenkort dus ff wat recepten op mijn site zetten en jullie informeren over het duiken en alle andere leuke dingen die ik hier meemaak!!

Heel veel groeten!

  • 12 Maart 2007 - 21:22

    Rudy:

    Hey Dirk!

    Mooi dat ie goed gaat.

    Ziet eruit als een mooie planning! (vooral de weekenden).

    Ik zal je even een keer een fotoalbum cadeau doen voor de foto's :)

    Rudy

  • 14 Maart 2007 - 14:43

    Mama:

    Dag lieve dirkjan
    Veel succes met het duiken en je taalcurses, leuk dat je zoveel onderneemt.
    Groetjes,mama

  • 16 Maart 2007 - 17:47

    Ruben:

    Tjonge jonge.. wat is hier de bedoeling van?! Dat wij denken dat je druk bent?! Een beetje luieren in de zon.. poeh.. wat zul je moe zijn! :P Met al die biertjes na het werk zal het buikje ook al wel aan het groeien zijn?! haha..

    Mooi dat je het naar je zin hebt! Het is fijn om te lezen dat alles goed gaat.. Hier gaat het ook prima..

    Ik wacht nogsteeds op je foto's, maar die zullen wel een keer komen?!

    Groeten je GROTE broer!

  • 16 Maart 2007 - 20:59

    DJ:

    Ze komen er spoedig aan, maar dat gaat natuurlijk wel op het tempo dat wordt verstaan onder de antillianen.. Het zou dus ook nog wel een week of twee kunnen duren... Heb 's avonds weinig tijd om foto's erop te zetten!! Stuur binnenkort wel ff cdtje naar je op met foto's!!

  • 18 Maart 2007 - 14:15

    Jeroen:

    He kerel! Vanavond wet en wild en nat hahaha.
    Godnondeju wat mis ik het allemaal! Het is nog niet eens een week geleden!

    Laat binnenkort meer van me horen, heb weer bezoek zitten die willen weten hoe het is ;)

    Groeten Jeroen

  • 19 Maart 2007 - 13:43

    Ninke:

    Zo jij hebt een drukke week! haha. Geniet er nog maar lekker van, voordat je het weet zit je weer in het snelle en niet lekkere warme Nederland....

    Liefs Ninke

  • 19 Maart 2007 - 20:44

    Raymond Wegdam:

    hoesie daaro man?ik hoorde dat je langer blijft? hoe lang? toch wel weer op tijd voor de 1e training? al gedoken?

  • 19 Maart 2007 - 20:50

    Hilko:

    Jo Dirk,

    Hier een bericht vanaf de Irenestraat! Alles gaat hier prima. Mooi om te lezen dat je het naar je zin hebt. Heb je mijn e-mail ontvangen??

    groeten,

    Hilko

  • 20 Maart 2007 - 17:51

    Renske:

    Heej Dirk!

    Leuk om te lezen dat je het nog steeds naar je zin hebt!
    Je zult inmiddels wel poepiebruin zijn? Haha!

    Liefs Rens

  • 21 Maart 2007 - 18:02

    Schutzstaffel:

    hé dj,

    idd mooi voor maarkels feest weer terug!
    gaan we weer zuipen dacht ik!

    groet ss

  • 22 Maart 2007 - 19:03

    Kwast:

    Joink DJ,

    Mooi daar dus, duiken is ook gaaf he ga ik ook nog doen aan de andere kant van de plas. Verder gaat het aan deze zijde ook wel zijn gangetje een nog minder ingedeelde week daan bij jou. En over het eten kan nooit zo af wisselend zijn als bij ons, 3 keer per week uiteten en dan ook nog eens 2 keer bbq-en.

    De groeten uit Zuid Afrika,

    Kwast

  • 29 Maart 2007 - 12:03

    Anja Holterman:

    Heb gisteravond het adres gekregen van je moeder, en samen met haar even de site bekeken, nu thuis rustig aan het lezen, ziet er allemaal goed uit. Fijn dat het daar goed gaat.

    Heel veel groetjes van Anja, en natuurlijk ook van dinant, bjorn, kjeld* en sven en sterre holterman

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Dirk-Jan

Ik ga stage lopen op Curacao bij Class NV. Dit is een accountantsbureau dat is opgericht in 1999 en bestaat uit 10 werknemers. Ik zal hier in de periode 29-01-2007/22-06-2007 mijn kunsten gaan proberen te verbeteren:) Veel plezier op deze site! Dirk-Jan

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 296
Totaal aantal bezoekers 53784

Voorgaande reizen:

04 September 2016 - 01 Oktober 2016

Mongolië

04 December 2012 - 24 December 2012

Cuba

23 Juni 2009 - 31 Mei 2010

Australië en Azië

24 Januari 2007 - 13 Juli 2007

Curacao jan-jul 2007

Landen bezocht: